Luty to krotki, szary miesiąc, który chcemy pożegnać z z niecierpliwością czekając na wiosnę. Tęsknimy za słońcem, kolorem trawy i kwiatów, ciepłem i chcemy zrzucić nadmiar ubrań z siebie. To bardzo często czas dokonywania podsumowań dotyczących postanowień noworocznych. Szczególnie tych, związanych z ciałem.
Bardzo często dochodzimy do wniosku, że realizacja planów się nie powiodła, ze na treningi nie chodzimy tak często, a nasze ciało nie przypomina tak bardzo obrazku jaki mamy w głowie. I to nie tak, że się nie udało – samo. Zwyczajnie nie zrealizowaliśmy tego planu. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ wprowadzanie zmień w życie jest działaniem, którego bardzo obawia się nasz mózg.
Mózg versus zmiany
Mózg jest małe dziecko – kiedy ma narzucone schematy działania i wytarte drogi postępowania czuje się bezpiecznie. Kiedy zaczynamy coś zmieniać, robić coś nowego, zwyczajnie się tego obawia. Wtedy zaczyna się opierać przed zmianami, sabotować nasze działania. Szczególnie mocno widać to w kwestii pracy z własnymi przekonaniami (myślami długo pielęgnowanymi w głowie).
Czego dowiesz się w lutowym wydaniu magazynu “Przedszkole. Miesięcznik Dyrektora” ?
POnieważ luty jest czasem podsumowań i czasu, kiedy odczuwamy spadek mobilizacji do działania, napisałam do magazynu artykuł o tym jak dokonywać zmian w życiu. Dowiesz się z niego między innymi:
👍 czym tak naprawdę są zmiany dla Twojego mózgu?
👍 jaki jest idealny czas na zmiany?
👍 kiedy pod żadnym pozorem nie warto wprowadzać znaczące zmiany w życiu?
👍 jak ustalić efektywną strategię działania?
👍 czy muslititasking we wprowadzaniu zmian w życie się sprawdza?
👍 czym jest nawyk i jak powstaje?
👍 czy można się pozbyć niezdrowego nawyku?
👍 jak budować zdrowe nawyki?
Zatem jeżeli temat zmian, nie jest dla Was nowy, a jednocześnie chcecie być bardziej efektywni w dokonywaniu zmian w życiu, zapraszam do lektury!