W mojej praktyce kilkakrotnie zdarzyło się, że klient odwołał umówioną wizytę. Nie zdarzało się to często, jednak z różnych powodów miało miejsce. Inną sytuacją, która zdarza się częściej jest chęć umówienia wizyty z dnia na dzień, co raczej rzadko jest możliwe. Wynika to z faktu, że niektórzy umawiają wizyty z miesięcznym czy nawet dłuższym wyprzedzeniem. Dlatego warto pomyśleć o zapisie nieco wcześniej.
Wizyty, których nie było
Osoby, które odwoływały spotkanie, robiły to z rożnych powodów: choroba własna, choroba dziecka, znalezienie specjalisty bliżej miejsca zamieszkania, nadgodziny w pracy, nieoczekiwana delegacja. Każdy z nas doświadcza losowych sytuacji na które nie ma wpływu. To zrozumiałe i absolutnie nie mam pretensji czy żalu do kogoś, kto odwołuje wizytę. Z jednym wyjątkiem. Ten wyjątek jest wtedy, kiedy dana osoba nie pojawia się na wizycie, nie uprzedzając o tym.
Twój brak odpowiedzialności=brak pomocy dla innych
Dlaczego w takiej sytuacji nie jestem tak wyrozumiała jak w pozostałych? Z prostego powodu, takie działanie to odbieranie możliwości wizyty komuś innemu. Komuś, kto potrzebuje pomocy. Informacja o odwołaniu wizyty na dzień wcześniej (lub z większym wyprzedzeniem) sprawia, że pojawia się szansa na wizytę dla kogoś, kto jej potrzebuje z dnia na dzień. Jednak kiedy nie mam informacji, że umówiona osoba nie przyjdzie, ani ona nie korzysta z pomocy ani żadna inna osoba.
Dlaczego za wizyty, których nie było się płaci?
Zastanawiasz się dlaczego w wielu gabinetach płaci się za wizyty, które się nie odbyły? Dlatego, że brak informacji zwrotnej od Ciebie, uderza w osoby potrzebujące. Ponadto ja stawiam się na umówiona godzinę, jestem gotowa do wykonania swojej pracy, czekam na Ciebie. Ludzie, którzy do mnie przychodzą płacą nie tylko za spokój jaki otrzymują, ugruntowanie, za odpowiedzi na pytania, rozwianie watpliwości, wskazanie drogi, moją wiedzę czy doświadczenie…ale płacą także za mój czas.
W niektórych gabinetach pobiera się opłaty wpisowe, których nie zwraca się, gdy klient czy pacjent nie stawi się na wizycie. Ja nie stosuje opłat wpisowych. Jednak jak już pisałam, kilka razy zdarzyło się, że klient nie odwołując wizyty nie stawił się na niej.
Dlatego pamiętaj, że również w moim gabinecie za wizytę, która nie została odwołana minimum na 24 godziny przed ustalonym terminem, obowiązuje opłata.