Niemal każda osoba zarządzająca zespołem, chce tworzyć takie miejsce pracy, w którym ludzie będą czuć się dobrze i efektywnie pracować. Jednak jak wiemy z praktyki, wcale nie jest to takie proste.
To jedna z najwiekszych bolączek kadry zarządzającej – jak zbudować takie środowisko pracy w którym ludzie będą czuć się dobrze, poczują, że są doceniani, wartościowi i ważni. Drugim ważnym zadaniem jest stworzenie takiego zespołu, w którym wszyscy odnoszą się do pewnych zasad, starając się spełniać.
W Wirtualnym Gabinecie Psychologicznym, kiedy konsultuję osoby z kadry zarządzającej jest to jedna z kluczowych trudności, stanowiących ogromne wyzwanie dla moich klientów.
„W celu zbudowania pozytywnej atmosfery w miejscu pracy warto porzucić styl hierarchicznego zarządzania i zadbać o spotkania zespołowe, które beda zachęcać do podejmowania różnego rodzaju inicjatyw i wypowiadania własnych opinii. To ważne, aby członkowie zespołu tworzyli coś, co dla nich wszystkich będzie wartościowe i znaczące”
Magdalena Widłak-Langer, psycholog
Jak zatem działać aby zbudować pozytywne środowisko pracy?
Z tego artykułu dowiesz się…
…m.in. o tym:
– czym jest pozytywne środowisko pracy
– jaki związek z pozytywnym środowiskiem pracy ma psychologia pozytywna?
– czym są tzw. pozytywne instytucje i jak je tworzyć?
– dlaczego atmosfera w pracy ma kluczowe znaczenie w zarządzaniu zespołem
– jakie zyski wynikają z budowania pozytywnych instytucji w których atmosfera pracy ma znaczenie